Forgotten Password

Over Comaen

1. Vertel Comaen bestaat 7 jaar, waarom veranderen jullie de bekende huisstijl juist nu?

Comaen is in 2013 opgericht door Sjoerd Fontein. Het bedrijf is letterlijk van een eenmanszaak aan de keukentafel uitgegroeid tot een professionele organisatie met een mooi kantoor aan het Spaarne in Haarlem. Daar werken 15 bevlogen professionals, die de beste willen zijn en blijven in het vak.

Wij helpen technische professionals hun droombaan te vinden en bedrijven de professionals te vinden die ze zoeken.

Wij zijn recruitment specialist binnen:
– Industriële Automatisering
– Mechanical Engineering
– Process Engineering
– Electrical & Instrumentation

Snelgroeiend bedrijf

Vanaf de oprichting zijn wij ieder jaar fors gegroeid. Wij hebben dit bereikt door te geloven in ons onderscheidend vermogen. Daarnaast hebben wij bestaande klantrelaties uitgebouwd en nieuwe markten aangeboord. We hebben de afgelopen jaren geïnvesteerd in onze naams- en merkbekendheid, waardoor wij ons inmiddels kunnen meten met onze meest belangrijke concurrenten.

Anick de Ronde, Marketing Manager Comaen ‘Uit de groei die Comaen doormaakt is een duidelijke merk behoefte voortgekomen. We bevinden ons in een fase waarin professionalisering en uniformiteit steeds belangrijker worden. Een belangrijk onderdeel was het onderscheidend vermogen van Comaen te benadrukken. Samen met Millford zijn we het traject ingegaan om strategische en visuele kaders te formuleren die handvatten bieden om de boodschap van Comaen consequent en op aansprekende wijze te communiceren. En dat is goed gelukt!’.

2. Wat maakt Comaen zo uniek dan?

Geen CV’s schuiven, maar toegevoegde waarde bieden

Bemiddelen gaat verder dan een Engineer op basis van werkervaring te matchen op een vacature. CV’s schuiven, dat kunnen wij allemaal. Het gaat ons er alleen niet om een professional zo snel mogelijk van een werkgever naar een nieuwe werkgever te bemiddelen. We willen daadwerkelijk een toegevoegde waarde kunnen bieden voor zowel de professional als voor de opdrachtgever. Maatwerk leveren.

Het persoonlijke kennismakingsgesprek met professionals is voor ons erg belangrijk. Doel van dit gesprek is om erachter te komen wie iemand is. We zijn met name nieuwsgierig naar de persoon achter het CV. Wat zijn iemands drijfveren, persoonlijkheid, ambities, hobby’s en gezinssituatie? Van welke facetten van het werk word je echt gelukkig? Binnen welke werkomgeving vind je het makkelijkst aansluiting? Hierdoor zijn wij in staat een goed en gedegen advies te geven over een nieuwe uitdaging bij een organisatie waar de professional ook past en zijn we in staat een duurzame match te maken.

‘Het CV? Dat ligt omgedraaid op tafel, is niet het belangrijkste, we willen weten wie die persoon erachter is’

3. Wat wil Comaen betekenen voor haar professionals en opdrachtgevers?

We willen dat onze professionals geluk en plezier vinden in hun werk. Werkgevers waar professionals geluk en plezier in hun werk ervaren presteren, beter en hebben een grote aantrekkingskracht richting potentials. Comaen begrijpt dat ieders drijfveren verschillen en past zich aan naar ieders individuele behoeften. Er is niet 1 weg naar werkgeluk, er zijn er meerdere.

Door de intrinsieke behoeften van professionals en de markt écht te begrijpen vindt Comaen de opdrachtgevers én professionals die deze behoeften kunnen vervullen.

Met plezier naar je werk gaan, dat gaat verder dan een ‘OK baan’.

Technische ontwikkelingen gaan razendsnel en technologie heeft de toekomst. Een toekomst waar menig professional en opdrachtgever onderdeel van wil uitmaken. Wij bij Comaen maken de ultieme match mogelijk. Een klik voor de lange termijn.

4. Waar staat het nieuwe logo voor? En wat betekent de pay-off?

We willen dat onze professionals geluk en plezier vinden in hun werk. Dat gebeurt als behoefte en aanbod naadloos op elkaar aansluiten. Dan ontstaat er een connectie. Het nieuwe Comaen logo symboliseert het vinden van die connectie tussen kandidaat en werkplek. Het moment dat het ‘klikt’ en alles samenvalt. Daar ligt tenslotte de expertise van Comaen: samen werken aan werkgeluk.

Ronde, vriendelijke vormen verbeelden onze persoonlijke, informele aanpak. Tegelijkertijd straalt onze marineblauwtint de professionaliteit uit waarmee we ons werk iedere dag weer aangaan. Het limegroen sprankelt, als een frisse blik, een hernieuwde energie. Comaen in een nieuw jasje, maar vanaf vandaag meer betekenisvol, modern en passend dan ooit.

Comaen. Find your spark.

We helpen jou de sprankeling te vinden die werk je kan brengen; innoveren, carrière maken, bijdragen aan een betere wereld, onderdeel uitmaken van een sterk team, jezelf verder ontwikkelen en/of het hebben van een goede werk-privé balans. Voor een ieder is dat anders, iets dat we bij Comaen maar al te goed begrijpen.

‘Voor de een is het de technologische uitdaging, de high tech omgeving, de toonaangevende naam of het bijzondere eindproduct. Voor de ander de bijzondere bedrijfscultuur, de visie van de directie, de zelfstandigheid in werk of de zekerheid. Maar het kan ook gaan om de doorgroeimogelijkheden en de groei en ambitie van een bedrijf.’

5. Wat gaan we de komende tijd zien aan uitingen of campagnes?

We blijven werken aan onze naams- en merkbekendheid, met name online. We focussen ons op kanalen waar technische professionals zich bevinden. In onze communicatie laten we met name professionals en klanten aan het woord. Hun ervaring met Comaen en mening over onze dienstverlening is voor ons het meest waardevol in deze sterk concurrerende markt.

Volg ons op LinkedIn of schrijf je voor onze updates om op de hoogte te blijven van:
– de nieuwste vacatures;
– recente ontwikkelingen binnen de techniek;
– verhalen van andere engineers;
– een kijk in de keuken van bepalende technische spelers;
– leuke winacties.