Forgotten Password

Kop koffie met een mok van Comaen
Tips

Niet iedereen stapt elke dag met het juiste been uit bed. Deze tips helpen je om je dag in ieder geval energiek te starten. Dan heb je dat juiste been niet eens meer nodig..

1. Bereid je voor

Denk voor dat je gaat slapen over dingen na. Leg alvast je kleding neer die je aan doet, dit scheelt je ‘s morgen tijd. Pak je tas alvast in, zo vergeet je geen dingen in de haast. Bedenk alvast wat je wilt eten en leg eventueel alvast de spullen klaar. Het zijn kleine dingen die je zeker 10 minuten tijd schelen in de ochtend.

2. Niet meer snoozen

Iedereen kent het, snoozen. Toch nog even 10 minuten langer blijven liggen. Vaak denk je dat je deze 10 minuten echt nodig zijn, terwijl dit in bijna alle gevallen niet zo is. Sta gelijk op als je wekker gaat. De kans is groter dat je na het snoozen op een ongunstig tijdstip wakker wordt.

3. Zet muziek aan

Dat ene nummer waar jij altijd vrolijk van wordt. Speel deze af in de ochtend. Muziek kan je een goed gevoel geven en vrolijkt op.

4. Maak je bed op

Maak je bed op? Ja, maak je bed op. Dit geeft je lichaam en geest meer signalen om wakker te worden en het helpt je om niet weer terug in bed te duiken.

5. Koude douche

Begin met een warme douche om even rustig wakker te worden. Maar eindig met een koude douche, dit is goed voor je lichaam. Een koude douche is ook goed voor het immuunsysteem, je bloedsomloop, werkt tegen depressie en je valt er van af omdat je meer bruin vet aanmaakt.

6. Een glas warm water

Door in de ochtend een glas warm water te drinken op een lege maag, zal je de dag met veel meer energie beginnen. Dag slaperig gevoel en vermoeidheid!

7. Ontbijt

Sla nooit je ontbijt over, neem hier juist de tijd voor. Je ontbijt zorgt voor energie de eerste uren van de dag. Met een goed gevulde maag zal je niet al vanaf 11.00 uur uitkijken naar de lunch.

8. Beweeg

Een half uur bewegen frist je lichaam en hoofd op. Het zorgt ervoor dat je gelijk klaar bent voor een productieve dag. Probeer, als het mogelijk is, naar je werk te fietsen of lopen. Of sta wat eerder op om een half uur te sporten.

9. Begin eerder

Even een half uurtje eerder naar werk zorgt voor rust. Waarschijnlijk ben je een van de eerste op kantoor en kan je rustig je mail doorwerken. Een productieve start!

10. Werk met een to do list

Maak een to do list, het liefst al een dag van te voren. Dit zorgt voor rust en structuur in je werk. Door het maken van een to do list weet je waar je aan toe bent en vergeet je niets.